Kedves Partnerünk!
Az oldal teljes körű használatához kérjük jelentkezzen be! Így láthatja az Ön személyes árait, kedvezményeit valamint visszaigazolását és fizetési feltételeit.
Rendeléseit is könnyedén leadhatja a beállított céginformációkkal és szállítási címével.
Amennyiben még nincs belépő kódja, kérjen ügyfélmenedzserétől! Bejelentkezés Üzenet elrejtése Ne mutasd többet!
Az oldal teljes körű használatához kérjük jelentkezzen be! Így láthatja az Ön személyes árait, kedvezményeit valamint visszaigazolását és fizetési feltételeit.
Rendeléseit is könnyedén leadhatja a beállított céginformációkkal és szállítási címével.
Amennyiben még nincs belépő kódja, kérjen ügyfélmenedzserétől! Bejelentkezés Üzenet elrejtése Ne mutasd többet!
CMYK kontra Pantone2019-08-29
Saját kutatásunk is azt bizonyította, hogy a reklámajándék a legszívesebben fogadott reklámozási forma. Az emberek több, mint fele nagyobb örömmel fogad egy ajándékon hozzá eljutó reklámüzenetet, mint a TV-ből, rádióból, óriásplakátokról stb. ráömlő információhalmazt. Ennek tudatában a reklámajándék megkerülhetetlen reklámeszköznek tekinthető. A logók elhelyezése az átlagos használati tárgyakon azonban sokszor problémás. Ebben a blogbejegyzésben most csak a színek által felvetett egy-két kérdésre adunk választ.
Először tisztázzuk, hogy mit jelentenek a fogalmak, amelyek nap, mint nap előfordulnak ezzel kapcsolatban: CMYK, RGB, Pantone.
A CMYK a nyomdászatban használt színkeverési módszer. Alapszínei a következők: Cyan - cián (enciánkék), Magenta, Yellow - sárga és Key, általában fekete (kulcsszín). Ezen alapszínek apró pöttyök formájában kerülnek fel a papírra, ezek együttes érzete adja a végleges színt. A pontok mérete és sűrűsége technológia függvénye, jó esetben nem látjuk őket, csak ha nagyon közelről nézzük vagy nagyítóval keressük őket. Hogy egy kívánt színhez melyik színpöttyből mennyire van szükség pl. egy Pantone szín kikeveréséhez, azt százalékosan határozzák meg.
Az RGB egy olyan színmodell, melyet elsősorban elektronikai eszközök monitorain alkalmaznak, a Red - vörös, Green - zöld és Blue - kék fények különböző mértékű váltogatása eredményezi az összegzett színeket, amiket a monitorokon látunk. (Pl. 100% vörös és 50% zöld fény együttesen narancssárga színt eredményez.)
Pantone egy színreprodukciós rendszer. A különböző előállítók a világ bármely pontján a kiadott szabványra, azaz a Pantone színskálára hivatkozva tudják előállítani a kívánt színeket anélkül, hogy személyesen egyeztetniük kellene. A Pantone-színeket számokkal azonosítják, pl: "PMS 485”.
A reklámajándékok emblémázása során többnyire ezt a három rendszert kell közös nevezőre hoznunk, hogy a végeredmény - a szín, ami végül a termékeken megjelenik -, megfeleljen a rendelők által elvártnak.

DE:
4C Colorban (CMYK) nyomott grafikák sosem lesznek 100%-osan Pantone helyesek, mivel 2 teljesen különböző eljárásról és színtartományról van szó.
A Pantone előnye, hogy az így megadott színekkel nyomva mindig minden vektorgrafika emblémázása homogénebb, részletgazdagabb, élénkebb és szebb lesz.
Sajnos a sokszínes grafikák az esetek túlnyomó többségében vagy nem alkalmasak a Pantone színekkel való emblémázásra, vagy pedig olyan sok színből állnak, hogy a nyomásuk nem gazdaságos.

Mi a látványtervek kiadásakor a fejlécben feltüntetjük, hogy Pantone színek, vagy CMYK (4C) színek vannak megadva. A látványterveink láblécében felhívjuk a figyelmet arra, hogy CMYK esetén "NEM TUDJUK A PANTONE HELYESSÉGET GARANTÁLNI”, és "MINTAKÉSZÍTÉS JAVASOLT”.
Reméljük, hogy a fentiek segítenek abban, hogy hasonló színben lássuk a színek okozta problémákat. :)