Kedves Partnerünk!
Az oldal teljes körű használatához kérjük jelentkezzen be! Így láthatja az Ön személyes árait, kedvezményeit valamint visszaigazolását és fizetési feltételeit.
Rendeléseit is könnyedén leadhatja a beállított céginformációkkal és szállítási címével.
Amennyiben még nincs belépő kódja, kérjen ügyfélmenedzserétől! Bejelentkezés Üzenet elrejtése Ne mutasd többet!
Az oldal teljes körű használatához kérjük jelentkezzen be! Így láthatja az Ön személyes árait, kedvezményeit valamint visszaigazolását és fizetési feltételeit.
Rendeléseit is könnyedén leadhatja a beállított céginformációkkal és szállítási címével.
Amennyiben még nincs belépő kódja, kérjen ügyfélmenedzserétől! Bejelentkezés Üzenet elrejtése Ne mutasd többet!
Retró vs. vintage2020-01-17
A reklámajándékos cégek kínálata - a katalógusok éves kibocsátása miatt - mindig kis késéssel követi az aktuális trendeket, emiatt a szalmaláng módjára elhamvadó stílusok és termékek többnyire be sem kerülnek a kínálatunkba. A reklámajándék piac másik sajátossága, hogy azok a standard ízlést kielégítő termékek jól eladhatóak (azaz nagy mennyiségben és sok vevőnek), amelyek nem megosztóak. Ennek oka, hogy a promóciós- és prémium ajándékról általában csoportdöntés születik, illetve az ajándékozottak köre sem homogén, tehát a kapói oldal miatt sem lehet extravagáns irányba elmenni.
A vintage és a retró stílus azonban már évek óta stabilan tartja a pozícióját, ezért vesztegethetünk rá pár szót ezen a fórumon is. Nézzük, mit is jelentenek ezek a szavak, stílusok, hogyan használhatjuk ezeket a termékeket reklámhordozóként.
A
vintage (e. vintázs/vintidzs) szó eredetileg elsősorban a borászatban és a
fotográfia területén használatos szakkifejezés volt. A fotótörténelemben
vintázs kópiának ("vintage copy”/”vintage print”) nevezték az első kópiát.
Szigorúan véve ez a meghatározás az eredeti negatívról készült másolat, amely a
felvétellel nagyjából egy időben készült és a művész ellenjegyezte szignóval
vagy pecséttel. Az öltözködésben az 1920 és 1975 közötti öltözködési stílusok mindegyikét
vintage-nek nevezhetjük. Nem összekeverendő a retró stílussal, mely körülbelül
az 1975-1990-es évek öltözékeit jelenti. A vintage időszak ennél régebbi,
sokkal nemesebb, ritkább, épp ezért értékesebb ruhadarabok gyűjtőneve. Főbb
színei a púder- és cukorkaszínek, valamint a fekete és a fehér. Kedvelt anyagai
a csipke, selyem , bársony, damaszt, szatén és a tüll. A második világháború után megjelennek a
műanyagok, vagyis a szintetikus szálak, először a nejlon harisnya kerül be a
divatba, majd az 60-as évektől megkezdődik a műanyagok használata az
öltözéktervezésben is. Az textilek mintái eltérőek lehetnek, mivel az évek
során rengeteg művészeti irányzat váltotta egymást. (Forrás: Wikipedia)
Stílusízelítő betűtípus, ha a vintage-t szeretnénk képbe hozni:
BauhausBroadway

Magneto
Harlow Solid Italic
Retró termékekre példák: itt - ott - emitt - és amott