Kedves Partnerünk!
Az oldal teljes körű használatához kérjük jelentkezzen be! Így láthatja az Ön személyes árait, kedvezményeit valamint visszaigazolását és fizetési feltételeit.
Rendeléseit is könnyedén leadhatja a beállított céginformációkkal és szállítási címével.
Amennyiben még nincs belépő kódja, kérjen ügyfélmenedzserétől! Bejelentkezés Üzenet elrejtése Ne mutasd többet!

Promóciós ajándékok emblémázása, logózása (útmutató)2024-03-25

A tömegmédia hirdetési felületeihez (TV, rádió, banner, óriásplakát stb.) az emberek nem kötődnek fizikailag, nem tudják kézbevenni, hazavinni, használni őket. A reklámajándék hosszantartó, folyamatos fizikai jelenlétet biztosít a célcsoportunk életterében, ezért elsősorban reklámhordozónak kell tekintenünk, csak másodsorban ajándéknak. 

Kulcsfontosságú a megfelelő ajándék kiválasztása. Egy példa: egy nagy sportmárka számára nem célszerű a Fürgeujjakban hirdetni még akkor sem, ha történetesen a használói szabadidejükben kézimunkáznak is. Ugyanez vonatkozik a reklámajándék - mint hirdetési felület - kiválasztására is. Villanyszerelőknek valószínűleg nem babaelőkén fogjuk reklámozni a villanykapcsoló márkánkat, hanem egy iparághoz közelebb álló terméken: mérőszalagonszerszámkészletenbaseballsapkán.

A reklámajándék kiválasztása nagy körültekintést igényel, hiszen minősége és az emblémázása nem állhat ellentétben a céged által nyújtott szolgáltatásokkal.

Mi is az a logózás?

A vállalkozások már az Ókorban rendelkeznek olyan egyedi megkülönböztető jellel, ami segítette a termékeik értékesítését. Pompeiben olyan jeleket találtak falra festve, amivel a kocsmák, bordélyházak hirdették a szolgáltatásukat. A középkori cégérek is egyértelműen beazonosították a tevékenységet, amivel a kézműves foglalkozott, ezek részei voltak az utcaképnek. 

Ősi mesterség a marketing? Régen tudjuk, hogy a logót úgy kell megalkotni, hogy valódi, megkülönböztető jelképévé, tudatalatti emlékeztetőjévé váljon egy vállalatnak, terméknek. Ebbe a jelképbe fog sűrűsödni mindaz a múltbéli tapasztalat, amely a fogyasztót a márkával kapcsolatban érte. Emlékezteti a vásárlókat a vállalat velük szembeni magatartására, a termékei, szolgáltatásai jellemzőire és az ezek által felidézett érzelmekre. 

A logó mögött kialakul egy fogalom, amely már nem azonos a farmernadrággal, golyóstollal, épülettel, mosóporral. 

A logó szerepe kiemelten fontos azoknál a szolgáltatásoknál, amelyek nem materializálódnak. Például az IBM már nem gyárt PC-ket, hanem csak software-eket, megoldásokat szállít, így nincs min megjeleníteni a logóját. A nem materiális termékek esetében különösen fontos a logó és annak hordozója, amin a logót elhelyezték, esetünkben a reklámajándék. Sok cég esetében ezek az egyedüli tárgyak, amelyek "megfoghatóak" a márka "nevében".

Emblémázás a gyakorlatban

Az emblémázás fajtái és működése

A logó, céges szlogen elhelyezésének módját a termék alapanyaga, színe, mérete határozza meg. Vegyük át a logózáshoz leggyakrabban használt emblémázási technológiákat!

  • A lézergravírozás a prémium céges ajándékok esetében megkerülhetetlen technológia. Gravírozás során a mintát beleégetik a termékbe, amelynek anyaga lehet fém, fa, üveg, de akár PU vagy műbőr is. Részletesebben ebben a blogposztunkban olvashatsz a gravírozásról.
  • Textil anyagokra kedvelt és hatékony technológia a szitanyomás, amivel színhelyes nyomat helyezhető el pólón, vászontáskán, baseballsapkán. Ez a módszer kétségtelenül legideálisabb módja a pólók emblémázásának. A vékonyvonalas, kisbetűs grafikák szitázására ad megoldást a transzferszita eljárás, amikor a nyomat a szitán keresztül egy papírra készül, majd azt felvasaljuk az anyagra. 
  • Az emblémázási technológiák királynője a hímzés, ami egy igényes módja a textilből készült termékek, azaz pulóverek, dzsekik, táskák, piképólók, sapkák dekorálásának. A törölközők emblémzására is a hímzés a legkedveltebb eljárás. A hímzés előnye a tartóssága; hátránya, hogy a fonalszínek csak adott skálából választhatók. Különösen a céges ajándékok karácsonyi dekorálása során érdemes a hímzésre gondolni, mert ezzel egy magasabbra pozícionált terméket adhatunk a dolgozóinknak,
  • Bögreemblémázásnak nevezzük azt az eljárást, amit elsősorban kerámia-, és porcelán bögréken alkalmazunk. Kétségtelen, hogy üvegpoharak emblémázására is ez a legalkalmasabb mód. A bögredekorálás mindenen jól mutat, ami kemencében kiégethető.
  • Következzen az az eljárás, amivel nap, mint nap találkozunk: a tamponnyomás. Amikor egy logózott műanyag golyóstoll, dekorált kulcstartó, vizespalack, kulacs, emblémázott műanyag pohár, kis notesz vagy USB pendrive kerül a kezünkbe, nagy eséllyel tamponnyomással került a logó a promóciós termékünkre. Előnye, hogy vékony vonalas, aprólékos grafikákat is szépen ki lehet nyomni tamponnyomással. Tollak emblémázásánál az ár kulcsfontosságú, hiszen olcsó termék esetében az emblémázás nem kerülhet többe, mint maga a termék. Erre is megoldást ad a tamponnyomás. A labdák, strandlabdák emblémázása szintén tamponnyomással oldható meg kb. maximum 8 cm-es nyomatméretig.
  • Kulacsok emblémázására kifejezetten érdekes megoldás és hatalmas teret ad a grafikánk számára a körszita vagy körgravír eljárás. Ha teljes paláston szeretnénk a sportkulacsot emblémáztatni, akkor szabályos henger formájút válasszunk.

További emblémázási módok: dombornyomás, műgyantás matricázás, UV nyomtatás, szublimálás. 

A termékeken látható logózás

A promóciós ajándékok fajtái

Minden vállalkozás számára nagy kérdés, hogy milyen alkalmakon osztogathatja a logózott promóciós termékeit. Fel kell tenni a kérdést, hogy mi a célunk ezzel a marketing eszközzel: a márkaismertség szélesítése vagy az ügyfelek lojalitásának növelése. A célunk határozza meg, hogy promóciós szóróajándékot, vagy prémium ajándékot kell választanunk.

Például reklámtollat emblémáztathatunk kereskedelmi kiállításra, konferencia csomagba,  ügyfélszolgálati pultra. Erre a célra megfelelnek a logózott stresszlevezetők - amiről már egy teljes blogbejegyzésünk is szól - , kulcstartók, füzetek is.

A személyes találkozók - különösen év végén - alkalmat adnak céges karácsonyi ajándékozásra. Ilyenkor adható dombornyomott pénztárca, gravírozott vizespalack, szitázott utazótáska, laptoptáska. Ezekkel az ajándékokkal erősíthetjük akár a kollégáink, akár a fontos ügyfeleink lojalitását, ennek a témának is szenteltünk már egy külön blogbejegyzést. Figyeljünk rá, hogy az ajándék valóban prémium hatást keltsen, legyen hasznos, szolidan szerepeljen rajta a logónk, de ne hozza zavarba az ajándékozottat az értéke.

Ne feledkezzünk meg a saját alkalmazottainkról sem: a céges karácsonyi buli kezdődhet egy szép ajándék átadásával. Év közben egy vicces grafikával ellátott póló, gravírozott termosz, a nyári szabik előtt egy tartós strandtáska, emblémázott hátizsák is jó ötletnek tűnik. 

Logózás és emblémázás megrendelése

Ha végigértél a leírtakon, akkor már félúton jársz a - marketing szempontból is hasznos - logózott reklámajándék rendelése felé. Elgondolkodtál, hogy mit szeretnél elérni, hogyan lehetne megvalósítani. 

De mégis: mi az első lépés? Hogyan tudsz emblémázott promóciós ajándékot rendelni? Mi kell hozzá?

Reklámajándék.hu webáruházunkban inspirálódhatsz és emblémázott árakat is kalkulálhatsz. Rendeléskor küldd el a logódat vektorgrafikus formátumban és jó, ha tudod a logó Pantone számát. 

Ne aggódj! Mi minden esetben készítünk látványtervet az emblémázás megkezdése előtt, így biztosítjuk, hogy azt kapd, amit elképzeltél.

Ha még nem rendeltél tőlünk, nincs személyes kapcsolattartód, akkor vedd fel ügyfélszolgálatunkkal a kapcsolatot akár most, írj az info@reklamajandek.hu emailre!

Képek forrása: Freepik és saját fotók.


 


Reklámajándék.hu Kft. © 1991-2024

Present Perfect reklámajándék kollekció, webáruház


Reklámajándék.hu Kft. © 1991-2024
Kapcsolatokat SzÉpítünk!

Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól és növelik a felhasználói élményt, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével beleegyezel a cookie-k használatába.

PHP: 0.182s | SQL: 0,019s | 2024-11-21 09:46:26